W dniu 20 sierpnia 2013 r. w  gazeta Echo Dnia  w dziale REGIOEDUKACJA zamieściła artykuł o naszej Szkole. Poniżej przedstawiamy państwu tekst tej publikacji.

 Najważniejsze to solidne podstawy

Kolegium Szkół Prywatnych w Kielcach to tradycyjne wartości i otwartość na zmiany zachodzące w świecie. Szkoła podstawowa, gimnazjum i liceum od lat należą do najlepszych w regionie.

 - Mamy bardzo zdolnych i pracowitych uczniów. Naszym zadaniem jest nie tylko nauczanie, ale
i poddawanie nowych pomysłów do realizacji i poszerzanie wiedzy w zakresie, w jakim powinna to robić szkoła – mówi dr Marzanna Garmulewicz, przewodnicząca Rady Szkoły.

Od 21 lat Kolegium Szkół Prywatnych w Kielcach nie tylko kształci, ale także rozwija umiejętności niezbędne w dorosłym życiu od początku istnienia jest liderem na rynku edukacyjnym w regionie.

– Jesteśmy dumni z naszych uczniów, ponieważ od wielu lat zajmujemy czołowe pozycje w rankingach szkół. Nigdy nie byliśmy poza pierwszą dziesiątką w województwie świętokrzyskim – podkreśla dr Marzanna Garmulewicz, przewodnicząca Rady Szkoły. – W tym roku jesteśmy wyjątkowo zadowoleni, ponieważ zarówno szkoła podstawowa, jak i gimnazjum językowe oraz liceum ogólnokształcące uplasowały się na drugim miejscu w województwie. Jest to ogromny sukces naszych uczniów i nauczycieli. Mamy nadzieję, że następne roczniki nie tylko utrzymają, ale i będą dążyć do jeszcze lepszych wyników – dodaje.

DWIE DEKADY DOŚWIADCZENIA

Na nasz sukces złożyło się wiele czynników. Duże znaczenie ma to, że Kolegium Szkół Prywatnych działa na świętokrzyskim rynku edukacyjnym już ponad dwie dekady
i z sukcesem kształci kolejne roczniki uczniów.

 - Wchodzimy w 21 rok funkcjonowania – mówi Marzanna Garmulewicz. Opieramy się na tradycyjnym myśleniu o szkole, uważamy że najważniejsze jest zdobycie przez uczniów solidnych podstaw wiedzy. To dla nas priorytet. Przez ten czas przeszliśmy kilka reform wprowadzonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, a także naszych wewnętrznych, służących temu, by uczniowie kończący nasze szkoły dobrze odnajdywali się na otaczającej rzeczywistości. Cechuje nas, z jednej strony tradycja, z drugiej zaś otwarcie i reagowanie na wszelkie zmiany, które zachodzą w świecie, bo jak podkreśla Marzanna Garmulewicz, trzeba zwrócić uwagę na to, co jest w danym czasie ważne dla ucznia.

CENNE UMIEJĘTNOŚCI

- Od samego początku stawialiśmy na naszym zdaniem ważną umiejętność, jaką jest znajomość języka obcego. Początkowo traktowaliśmy to jako cel, ponieważ było zapotrzebowanie na ludzi, którzy potrafią znaleźć się w świecie, być obywatelami świata. Teraz przechodzimy pewnego rodzaju ewolucję, uważamy, że znajomość języka, umiejętność posługiwania się nim, to nie cel, a narzędzie potrzebne do funkcjonowania w świecie.

Kolegium Szkół Prywatnych stara się wyposażyć swoich uczniów w taką wiedzę i umiejętności, które będą procentowały w przyszłości.

- Trzeba zwrócić uwagę na całościowy rozwój dziecka, na to, by go nie ograniczać do wąskiej specjalizacji. Nowe raporty, z którymi my, jako nauczyciele się zapoznajemy, wskazują , że rynek pracy, który czeka na przyszłych absolwentów, nie będzie ukierunkowany na specjalistów z jednej dziedziny. Kształcenie przez całe życie będzie koniecznością, a niezbędne do tego będą umiejętności zdobyte w szkole – zwraca uwagę Marzanna Garmulewicz. – Pod tym kątem patrzymy na naszych uczniów, szukając i rozwijając ich mocne strony.

NIE TYLKO NAUKA

Sposoby są różne.

- Wśród nowości, które w ostatnim roku zostały wprowadzone do szkoły podstawowej, znalazło się codzienne słuchanie przez uczniów muzyki klasycznej. Pozwala im to na lepszą koncentrację, ale pełni też funkcję rozwijającą - zauważa przewodnicząca Rady Szkoły. – Poza tym, stawiamy na naukę języków. Dlatego poszerzyliśmy ofertę szkoły podstawowej w tym zakresie i w klasach IV – VI będzie codzienny kontakt z językiem angielskim, pięć godzin tygodniowo, a oprócz tego, drugi język – dwie godziny. W klasach I – III codziennie godzina angielskiego i jedna godzina tygodniowo drugiego języka. Do wyboru uczniowie mają: francuski, niemiecki, czy hiszpański.

Szkoła to miejsce nauki, ale nie tylko.

- W ostatnim czasie słyszy się, że uczniowie nie lubią szkoły. Powiem szczerze, my tego u nas nie obserwujemy, jednak staramy się robić wszystko, by szkoła nie była tylko miejscem nauki, ale by kojarzyła się z czymś ciekawym – mówi Marzanna Garmulewicz. – Taką propozycją były wakacyjne zajęcia dla najmłodszych dzieci, podczas których mogły nie tylko rozwijać się językowo, ale także poznawać specyfikę różnych zawodów, zwiedzać miasto. Chcielibyśmy, żeby te zajęcia stały się tradycją naszej szkoły.

Z MYŚLĄ O PRZYSZŁOŚCI

- Bardzo nam zależy, by kształtować uczniów, rozwijać ich zainteresowania, dostrzegać ich mocne strony także na poziomie gimnazjum i liceum – podkreśla Marzanna Garmulewicz. – W liceum mamy najwyższy wynik z języka angielskiego, więc nauka procentuje. Jeśli chodzi o gimnazjalistów, chcemy wyjść naprzeciw temu, co sugeruje Ministerstwo Edukacji, a więc prowadzić część zajęć dodatkowych w taki sposób, by były nakierowane na preorientację zawodową. Jest to taki etap w rozwoju młodego człowieka, kiedy powinien ukształtować swoją wiedzę i zainteresowania na temat tego, co chce w życiu robić.

Mając sprecyzowane plany na przyszłość, łatwiej uczniowi wybrać odpowiedni dla siebie profil kształcenia w liceum ogólnokształcącym.

- Uczymy bardzo solidnie. W liceum proponujemy między innymi profil biologiczno-chemiczny, przygotowujący do studiowana na przykład medycyny, czy biotechnologii. Koncentrujemy się także na nauce matematyki i fizyki pod kątem studiów politechnicznych i uniwersyteckich oraz przedmiotów humanistycznych dla między innymi przyszłych studentów prawa - wymienia Marzanna Garmulewicz.