Podróż po Australii

22 stycznia (piątek) obejrzeliśmy film pt:” Australia- ziemia, której nie tknął czas”, poznając tym samym przyrodę tego kontynentu. Następnie wszyscy wzięliśmy udział w podchodach mając za zadanie odnaleźć na terenie szkoły informacje oraz ciekawostki dotyczące Australii i jej mieszkańców. Kolejnym punktem dnia była wspólna dyskusja o tym ciekawym kontynencie. Zdobyte wiadomości pozwoliły nam lepiej poznać ten ciekawy kraj, jakim jest Australia. Na pamiątkę tej wycieczki, wykonaliśmy bumerangi metodą origami, a następnie ozdobiliśmy go a chętni mogli podjąć próbę rzutu.

22.01.16a22.01.16

Wyspy

21 stycznia, (czwatrek), kontynuowaliśmy naszą podróż dookoła świata. Poznaliśmy najciekawsze wyspy na Ziemi. W Japonii dowiedzieliśmy się jak wygląda zwykły dzień japońskiego dziecka. Na Sri Lance podziwialiśmy piękno jej przyrody oraz czytaliśmy legendę o powstaniu wyspy: O tym jak królewicz Widżaja przybył na wyspę Lanka. W Islandii poznaliśmy ciekawe zasady tworzenia nazwisk oraz próbowaliśmy przeczytać jedno z najdłuższych słów na świecie, składające się z ponad 70 znaków. Na Filipinach wzięliśmy udział w grach i zabawach związanych tematycznie z wyspą Poznaliśmy również zwyczaje ludzi zamieszkujących te egzotyczne wyspy.. Bawiliśmy się w rekina i rybki oraz przemierzaliśmy ocean stąpając po cienkiej nitce. Na zakończenie wykonywaliśmy szmaciane laleczki – mieszkańców wysp, których dziś byliśmy gośćmi.

21.01.16a21.01.16

Podróż w podmorskie głębiny

20 stycznia (środa) świetlica zamieniła się w podwodny świat. Obejrzeliśmy prezentację przedstawiającą rzadkie gatunki zwierząt zamieszkujących morskie głębiny, a następnie stworzyliśmy ich rysunki. Po południu wzięliśmy udział w Podwodnych Rozgrywkach.

20.01.1620.01.2016a

Jesteśmy całkiem różni, a jednak tacy sami - Azja

19 stycznia 2016r. (wtorek), w drugim dniu ferii, zwiedziliśmy cztery państwa azjatyckie: Chiny, Indie, Mongolię i Japonię. Dowiedzieliśmy się w którym kraju mieszka najwięcej ludzi na świecie, dlaczego w Chinach nie ma czwartego piętra w hotelach i dlaczego mongolscy chłopcy czasami śpią na zewnątrz swojego domu. Poznaliśmy również tajniki chińskiej kaligrafii próbując „napisać” swoje imię, a zakładanie elementów stroju hinduskiego - sari i turbanu cieszyło się dużą popularnością nie tylko wśród dziewczynek. Zabawy zespołowe i opis jurty przybliżyły nam koczowniczy tryb życia pasterzy z mongolskich stepów, a japońska gra Kendama wymagała od wszystkich nie lada zręczności.
19.01.1619.01.16a

18 stycznia 2016 - wycieczka po Europie

Poniedziałek to pierwszy dzień naszej magicznej podróży, którą zaczęliśmy od obejrzenia filmu przedstawiającego powstawanie kontynentów. Następnie pilot zabrał na pokład samolotu całą naszą grupę jeżyków, która z niecierpliwością czekała na podróż . Odwiedziliśmy między innymi najbliższych sąsiadów Polski: Czechy, Słowację, Litwę, Estonię a także Węgry, Słowenię, Cypr i Maltę. W Grecji wzięliśmy udział w Igrzyskach Olimpijskich, a we Włoszech dowiedzieliśmy się, dlaczego wybuchają wulkany i obejrzeliśmy erupcję „Wezuwiusza” przygotowaną przez panią Dominikę. Gdy trochę zgłodnieliśmy to jeszcze w słonecznej Italii cłonkowie naszej grupy stanęli do konkursu na najszybciej zjedzone spaghetti. Ostatnim państwem, które poznaliśmy była Francja, z której do Polski wróciliśmy balonem- na pamiątkę pierwszego lotu dokonanego przez francuskich braci Montgolfier.